středa 18. září 2013

Hledání práce a Bachovy esence

Hledání práce je zajímavá zkušenost zvláště pro čerstvé absolventy. Pokud absolvent práci hned nenajde, prodloužení prázdnin ještě o pár měsíců z počátku určitě nevadí. Pro velkou část lidí je to ale zkušenost více či méně stresující. Potíže najít práci mají často také ženy po návratu z rodičovské dovolené nebo starší lidé, kteří o původní práci přišli. Ti obvykle těžce nesou, když se něco stane a oni o práci přijdou.

Mám strach, že práci nenajdu

Jedním z pocitů člověka hledajícího delší dobu práci může být strach. Muži mají strach, zda zvládnou zaplatit všechny náklady, strach o uživení rodiny, případně obavy o to, zda zvládnou zaplatit hypotéku, pokud hledání práce bude trvat delší dobu. Ženský strach je více emocionální, přichází psychické vypětí, nervozita, náladovost, labilita apod.
Pokud se žena-matka vrací do práce dříve než chtěla, stává se tak z existenčních důvodů. Ale i když se vrací v naplánovaném termínu, často má strach, jak malé dítě školku zvládne.
Nervous?



Dlouhodobé hledání zaměstnání snižuje sebevědomí

Spousta lidí trápí při delším hledání práce snížená sebedůvěra. Jak to, že mne nikde nechtějí? Je chyba u mne? Mám na to, získat práci? Po delším období naplněném intenzivním hledáním práce může přijít období, kdy se člověku nechce ani ráno vstát z postele. Proč? Vždyť mne nikde nechtějí. Člověk přestane vyvíjet aktivitu a často se nemůže dokopat ani k tomu základnímu – rozeslat životopisy.

Pesimismus a deprese z hledání práce

Vliv nezaměstnanosti na psychiku člověka je velmi neblahý. Nejdříve bere každé odmítnutí sportovně. Tak jsem si to vyzkoušel, nevzali mne, příště to bude lepší. Po pár dalších odmítnutích už trochu optimismus zakolísá, ale většinou se z toho člověk zase dostane a v hledání práce pokračuje.
V druhé fázi přichází pesimismus už v mnohem vyšší míře. Zkusím to, napíši tam, půjdu na konkurz, ale stejně mne nevezmou. Zkusím to, ale stejně to nemá cenu. Tady už nabývá pesimismus na síle, chuť zkoušet to znovu a znovu se zmenšuje. Pomalu a plíživě přichází to nejhorší – deprese.
Nejhlubší deprese představuje pocit, že ze situace není úniku. Nejsem pro zaměstnavatele zajímavá, mám dvě děti, jsem starý, nikdo mne nechce. Při dlouhodobém hledání práce je na místě vyhledat pomoc, je třeba depresi řešit.

Pocit vlastní neschopnosti a sebelítost

Další pocit, který se může objevit, je sebelítost. Proč ona našla práci tak rychle, proč ne já? Určitě měla protekci. Proč se mají všichni lépe než já?
Dlouhodobý stres vyvolaný neúspěchem při hledání práce má vliv i na rodinnou pohodu. Člověk může být nervózní, netrpělivý či prchlivý. Často se přestává ovládat kvůli banálním podnětům, které jej dříve nechaly v klidu.

Jak pryč ze začarovaného kruhu? Pomohou Bachovy esence?

Nízké sebevědomí, zklamání, deprese, to vše může vést až k zoufalství, a to se zpětně projeví na výkon při pohovorech. Začarovaný kruh se uzavřel. Jak z něj ven? Pomoci mohou Bachovy esence.

Dlouhodobé hledání práce je velice náročné období. Bachovy esence vám mohou pomoci udržet si psychickou pohodu a nepříznivou situaci zvládnout, zeptejte se jak.

Žádné komentáře:

Okomentovat