sobota 16. srpna 2014

Cože?! Získala jsem 100 referencí od klientů!


Je to úžasné. Je to závazek.  Jsem hrdá.
Když jsem před dvěma a půl lety začala oficiálně pracovat jako terapeutka Bachovy terapie a spustila jsem své webové stránky, bylo mi jasné, že tam musí být i rubrika Ohlasy klientů.

Pokud já chci něco koupit nebo chci nějakou službu, tak první, co hledám, jsou vždy zkušenosti lidí, kteří to udělali přede mnou. V našem státě je nás mezinárodně registrovaných terapeutů jen šest, ale lidí, kteří nabízejí Bachovy esence je mnohem více. Je potřeba tedy dát klientům důvody, proč si vybrat právě moje služby.

S klienty jsem postupovala tak, že po odsouhlasení mého návrhu jsem poslala lahvičku a čekala. Pár se jich vždy po měsíci ozvalo, ale většina ne. Časem mi začalo být jasné, že takhle teda moc referencí nezískám. Sama jsem typ, který nevyplňuje různé formuláře spokojenosti na internetu, takže i chápu, že někdo sám od sebe nenapíše.
Rozhodla jsem se tedy, že budu vždy po 4 týdnech každého klienta kontaktovat a budu se ptát, jak se mu daří a kam se na cestě s esencemi posunul.



To byl moment, kdy mi začaly reference přibývat. Zároveň byl tento krok i poměrně těžký, protože se tak člověk otevřeně ptá na to, jestli nastala změna a ta na sebe někdy nechá čekat.  To znamená, že se taky mohu přečíst, že klient žádnou změnu necítí.  Co když mu to nepomohlo? Uááááá! 
A tak vždy, když vidím emailovou odpověď na můj dotaz, v duchu se ptám, co v ní asi bude:)

Je to vlastně o tom, postavit se vlastnímu strachu. Každý terapeut asi někdy zapochybuje, jestli má jeho práce smysl. A nezáleží na tom, kolikrát už viděl výsledky své metody u klientů, v rodině, na sobě.... Zamrzí i jeden jediný klient ze sta, který má pocit, že se nikam nepohnul a co hůř, ani na tom dál nechce pracovat.
 Zázraky se ale nedějí přes noc.

V poslední době hodně klientů rozebírá své pokroky podrobně, za což jsem moc ráda, protože pak mi stačí se jen zeptat, zda by souhlasili s tím, abych jejich email uveřejnila. Někdy mi své úspěchy a posuny klienti i telefonují:) Každopádně každá informace o tom, kam se kdo posunul, jak na tom je, co se děje, je pro mne důležitá a jsem za ni strašně ráda.
Vše, co uveřejňuji v rubrice Ohlasy klientů nebo na Facebooku je VŽDY  se souhlasem klienta. Samozřejmostí je také ochrana soukromí klienta tím, že změním křestní jména dětí nebo i některé specifické okolnosti, podle kterých by se dal klient identifikovat. Pokud má klient nějaké málo běžné křestní jméno, můžeme změnit i to. Základem je vždy naprostá důvěrnost informací a to jak během terapie, tak při zveřejnění jejich zkušeností.

Kromě písemných referencí, které najdete na mých stránkách v rubrice Ohlasy klientů, najdete zmínky o mých službách i na jiných webech.  Jsou od spokojených klientů, kteří mou práci doporučují dál. Takovými weby jsou třeba na Emimino nebo Mimibazar, kde jsou v diskuzích zmíněny Bachovy esence mnohokrát nebo facebookové skupiny zaměřené na určité téma třeba autismus. Toho si velice vážím, protože k takovým odkazům se dostane hodně lidí a tak se informace šíří rychleji.
Další reference, se kterými se setkávám, jsou ty ústní. Dozvěděla jsem se, že mne doporučuje například veterinární klinika nebo kolegové terapeuti (které neznám). Což je velmi milé.

No a samozřejmě pak to nejdůležitější a to je doporučení mých klientů jejích příbuznými, kamarádům či známým.  Velká část klientů začíná svůj email slovy Byla jste mi doporučena mou kamarádkou, dcerou, tchýní, známou....
Všech těchto referencí, doporučení, sdílení zkušeností si velmi vážím. Jsou pro mne milým oceněním mé práce, připomínkou, že má smysl. Vždy se snažím poskytnout něco navíc, pokud to lze. Dovézt klientovi lahvičku domů, když mám cestu přes jeho město, reagovat na krizové situace co nejrychleji, po stálých klientech nepožadovat platby předem a tak dále.


Děkuji všem klientům, kteří vkládají důvěru do Bachových esencí a osloví mne, všem, co rozšiřují informaci o esencích dál, všem, co si našli čas napsat pár řádek o své zkušenosti. Pokud jste spokojení, šiřte informace o Bachových esencí.  Nemusíte šířit mé jméno, každý si najde svého terapeuta, ale Bachovy esence si zaslouží dostat se do ještě širšího povědomí veřejnosti.

Pokud nevíte, zda mohou Bachovy esence pomoci i Vám, zeptejte se!

Žádné komentáře:

Okomentovat