neděle 7. prosince 2014

Jak probíhá osobní a emailová konzultace v Bachově terapii?


Tři roky pracuji jako terapeut s Bachovými esencemi. A tři roky komunikuji s 99% klientů po emailů. Výsledky jsou skvělé, reference mých klientů si můžete přečíst zde. Tento způsob umožňuje řešit problémy i lidem, kteří nemají v blízkosti žádného terapeuta, také lidem, kteří neradi mluví o svých problémech tváří v tvář nebo lidem, kteří jsou časově vytížení.
Emailová konzultace zůstane i nadále mým převládajícím způsobem práce a jsem na to hrdá. Jsem ráda, že dokáží odpovídat velmi rychle, většinou klienti na mou odpověď čekají minuty maximálně hodiny.  Po nastínění problému klientem se doptám na další věci, které potřebuji k vytvoření návrhu esenci, který pak klientovi pošlu. Ten musí s návrhem souhlasit, případně návrh upravujeme, dokud není dokonalý. Pak teprve připravím lahvičku a odešlu. Po čtyřech týdnech pak každého klienta  s jeho svolením kontaktuji, abych měla zpětnou vazbu, kam se posunul a k čemu došlo.

V mnohém je emailová konzultace výhodná i pro mne, umožňuje mi to pracovat v časech, kdy děti spí nebo je má na starost babička či školka. V mezičasech, kdy nepracuji, mohu o jednotlivých klientech přemýšlet a připravovat si v hlavě svůj návrh. 
Ale i v minulých třech letech jsem dělala osobní konzultace.  Nejčastěji doma pro lidi z našeho města nebo když jsem se naskytla někde, kde byl potenciální klient. V poslední době jsem měla k osobním konzultacím více prostoru, jak děti trošku odrostly.



Na začátku tohoto roku jsem si stanovila jako plán, že v lednu roku následujícího si otevřu v Praze pracovnu a budu tam dva dny v týdny mít osobní konzultace.
Důvodů bylo několik. Jednak potřeba vejít více do osobního styku s lidmi, přeci jen doma s dětmi a s převládající prací přes počítač jsem trochu izolovaná. A i když jsem introvert, tak občas nějaké to slůvko prohodím ráda.
Také jsem v březnu tohoto roku vstoupila do výcviku Somatického koučinku, který pociťuji jako doplnění toho, co dělám s esencemi. Na rozdíl od klasického koučinku, který je většinou hodně o intelektuální práci, tento bere v potaz i emoce a jejich prožívání na tělesné úrovni. A to je mi z Bachovy terapie velmi blízké. Ale Somatický koučink se už opravdu online moc dělat nedá, leda po Skypu s kamerou a to mi nikdy nepřirostlo moc k srdci, takže to je druhý důvod, proč mít vlastní pracovnu.
No a ten třetí je vlastně takové přirozené vyústění třech let práce, kdy tak 1/5 až ¼ mých klientů v současné době chodí na doporučení a já věřím, že ty dva dny v týdnu jen sama nebudu sedět v pracovně a přemýšlet o nesmrtelnosti chrousta.
Tento plán jsem splnila s předstihem, protože již 16. a 17. prosince se setkám s prvními klienty v Praze.

Samozřejmě objednat se na osobní konzultaci v Praze je ideální pro pražské klienty případně klienty z okolí Prahy, ale přemýšlím i tom, že jednou za čas budu pracovat i v sobotu, kdy si mohou i lidé ze vzdálenějších míst udělat výlet do Prahy a přitom se za mnou na hodinku stavit. Pokud o něco takového bude zájem.
Moje pracovna se nachází v objektu Beránka na Praze 6. Na jaře zde bude i zastávka metra Bořislavka. Zatím zde staví tramvaje 20, 2, 26 a je to zastávka Horoměřická. V pohodě zde můžete také zaparkovat autem.


Při osobní konzultaci stejně jako při emailové mluví klient o tom, na čem chce pracovat a co chce změnit. Já se doptávám tam, kde mi to není jasné a dělám si krátké poznámky většinou v podobě názvů esencí. Ty si během konzultace postupně proškrtávám a zase doplňuji. Moje zápisky vypadají třeba takto.
 Na konci konzultace pak klientovi řeknu, co jsem vybrala a proč a počkám na jeho rozhodnutí, zda esence sedí.
Posléze před ním lahvičku namíchám a s tou klient odchází. Já mu pak ještě pošlu emailem podrobné pokyny a také seznam esencí, kde u každé je jedno dvě slova čeho se týká, aby klient mohl sledovat, co se mění.
A klasicky po 4 týdnech posílám email a ptám se, co se změnilo.
Ve své pracovně Vám nabídnu čaj nebo vodu, ale nejsem úplně typ na dvacetiminutové tanečky kolem vaření kávy a pojídání sušenek a nezávazného tlachání. Chci, aby konzultace byla efektivní a měla smysl. Samozřejmě pokud potřebujete více času na rozkoukání se, tak mi to řeknete.
Při konzultaci Vy mluvíte pouze o tom, co říci chcete, nikdo Vás nenutí mluvit o věcech, které jsou pro Vás v ten moment nějak bolavé či náročné.
Určitě si sebou můžete vzít děti, mám pro ně připraven hrací koutek.


Tento týden jsem měla doma tři osobní konzultace a musím říci, že při všech jsem se velmi bavila. Konzultace nemusí být suchopárná, já se ráda zasměji, i když samozřejmě některá témata jsou velmi vážná.
První moje klientka z tohoto týdne mne rozesmála svým výrazem: “Jsem nevděčně nepokorná“, byla si vědoma svých schopností a chtěla je pomoci více rozvinout. S druhou jsem měla podobného manžela, její shání kytky na poslední chvíli v obchodních řetězcích, můj na benzínce. A třetí vyslovila nahlas podnikatelský nápad, o kterém jsem já už kdysi přemýšlela, ale nerozhodla jsem se ho uvést v realitu. Přesto mi přijde stále skvělý a jsem si jistá, že tahle klientka to rozjede. Prostě to byla velmi milá a inspirativní setkání.
Takže se na Vás již těším. Každé setkání beru jako obohacující zážitek a Vaše problémy a životy mne zajímají. Mým cílem je Vám pomoci ovládat Vaše emoce a žít spokojený život. Pomocí esencí řešíme například strach, úzkost, neschopnost se ovládat, potíže s říkáním NE, sebevědomí a cokoliv dalšího, co se dotýká emocí a psychiky. Stejnou službu nabízím i Vašim dětem a případně i zvířátkům.
Pokud Vás něco trápí, napište mi a společně to zvládneme. Napište mi!


Žádné komentáře:

Okomentovat