sobota 20. prosince 2014

Zkouškové období aneb jak zvládat zkoušky v klidu.


Jako učitel znám z první ruky nervozitu studentů u zkoušek, ochromující strach a malou sebedůvěru. Jako student minulý i současný znám tyto pocity u sebe. Jako terapeut Bachovy terapie Vám s nimi pomáhám.
Znáte tohle: Co když se nezvládnu naučit, co když neudělám zkoušku? Nedokážu to. Jen se na mne podívá, tak všechno zapomenu. Nedokážu se na učení soustředit. Odkládám učení, raději dělám cokoliv jiného, jdu pařit, klidně i uklízím. Zase to pokazím. Co tomu řeknou rodiče, vždyť mě živí? Jsem neschopná.
Úspěšnost u zkoušek je složena z několika faktorů, z nich velmi důležitá je schopnost umět prodat to, co jsme se doma učili. To může znamenat dokázat odpovědět učiteli na otázku, rozhodnout se v testu mezi několika variantami či vymyslet smysluplnou odpověď na otevřenou otázku v písemce.
K tomu si musíme věřit, být klidní, přistupovat ke zkoušce bez ochromujícího strachu. Realita je často jiná. Člověk se doma učí a pak má najednou okno. Nebo se učit potřebujete, ale strašně se Vám do toho nechce.
Nezvládnete jednu zkoušku a Vaše odvaha a sebedůvěra jsou pryč.


V emailech klienti své pocity popisují třeba takto:

„Pořád to (učení)  odkládám, a když už se učím tak myslím na jiné věci, nebo musím koukat na tv a pořád mám chuť jíst,  prostě dělat něco jiného..“
„Mám strach, že ty zkoušky neudělám. Chci to mít už za sebou, ale přitom se mi do toho vůbec nechce a  hrozně se toho bojím. Sebedůvěra a vše bylo v pořádku, než přišel poslední semestr.  Teď pochybuji téměř o všem...“
„Za měsíc mě čekají státnice a potřebovala bych se trošku nabudit, abych ke všemu optimisticky a zodpovědně přistoupila.“
Studují i ženy s malými dětmi.
„ Mám pocit, že je toho na mě nějak moc. Když dám dítě spát,  uklidím a navařím na zítra, tak si otevřu učebnici a snažím se soustředit, abych do té hlavy něco dostala, ale každou chvíli se přistihnu, že mi myšlenky ubíhají někam jinam“.


Každý student má jiné pocity a jiné důvody, proč se zkoušek obává. U někoho to může být nepříjemná zkušenost či předchozí nezdar.
Klientka psala: „Mě ty předměty  i bavily, ale nezvládla jsem tuto zkoušku v lednu a nyní už jsem z toho unavená. Mám pocit, že to stejně nemá cenu a jsem pořád naštvaná na zkoušející.“
Jindy se může důvod skrývat hluboko v dětství: „ U nás byl vždy studijní typ bratr. Když jsem doma řekla, že chci zkusit přijímačky na VŠ, tak mi řekli, že jsem se zbláznila. Mám pocit, že u každé zkoušky stojí můj táta a říká mi, jestli nejsem blázen, když si myslím, že to zvládnu...“
Není řídkým jevem, že na vysoké někdy už na střední škole se dívky potkají s panickou atakou a ta jim sama o sobě komplikuje studium. Jak pomáhají klientkám s PA  Bachovy esence si můžete přečíst v tomto článku.
S každým klientem proberu, jak se cítí a co on považuje za nejdůležitější negativní emoce, se kterými bojuje. Pak mohu  vybrat esence přesně na míru, aby pokryly pocity a pomohly dostat se z negativního emocionálního stavu do rovnováhy.
Po užívání esencí píší klienti například toto:
„Věřím, že kapky fungují. Řekla bych, že si více pamatuji a nemám tolik problém si to vtlouci do hlavy. Více si věřím. Snažím se a jde mi pozitivní myšlení. Nejsem na sebe tolik naštvaná, když udělám chybu. Všechno vypadá dobře.“

„Zkoušku jsem úspěšně zvládla a budu pokračovat magisterským studiem studium. Kapky mi pomohly se zklidnit, že večer před zkouškou jsem i usnula a říkala si, že jsem neobvykle klidná.
Proto Vám chci moc poděkovat, že jste mohla esenci připravit tak rychle, že měly možnost začít účinkovat...“


„Asi před půl rokem jsem Vás kontaktoval ohledně esencí a studia a velice jste mi pomohla.“

„Zprvu jsem byla trochu skeptická a nevěřila, že nějaké Bachovy esence mi můžou pomoct. A i ze začátku nešla poznat nějaká výrazná změna. Jak se, ale začaly hromadit úkoly, efekt se dostavil. Díky esencím jsem se zklidnila, každá změna mě tak nestresuje, i když teď mám náročné školní období a nevím, co začít dělat dřív, dokážu se i lépe soustředit na jednu věc a nemyslet přitom na jinou, jak to bylo dříve. Takže BE opravdu fungují. A velký dík patří i Vám, za váš vřelý přístup a snahu najít pro mě esence, které byly opravdu na míru.“




Je jen na Vás, zda se necháte válcovat strachem, úzkostí či malou sebedůvěrou při studiu. Pokud jste z Prahy, objednejte se k osobní konzultaci do mé pracovny na Praze 6 za zvýhodněnou cenu pro studenty-650 kč. Nevadí ani, pokud jste z druhého konce republiky.  Napište mi a pojďte  se přírodní cestou dostat do stavu, kdy pro Vás zkouškové období či bakalářská a diplomová práce nebudou děsivým strašákem.
Další reference spokojených klientů si můžete přečíst na mých stránkách.


Žádné komentáře:

Okomentovat