čtvrtek 18. června 2015

7 věcí, které trápí ženy a s nimiž pomohou Bachovy esence

Jako terapeutka a koučka přicházím do kontaktu především se ženami. Setkávám se s jejich strachy, bloky a dalšími trápeními, kterým jako žena sama moc dobře rozumím. A protože mojí specializací jsou Bachovy esence, vybrala jsem ze své praxe 7 problémů, které mé klientky nejčastěji řeší a u nichž mám potvrzeno, že Bachovky opravdu zabírají. Nemůžete si je samozřejmě představovat jako nějakou zázračnou jednorázovou pilulkou, která za nás vše vyřeší. Při správném a dlouhodobém užívání ale dají člověku vnitřní sílu postavit se všem slabostem a démonům a vrátit se zpátky do rovnováhy.

1. Neumím říct NE a sebe dávám na poslední místo

Často za mnou přicházejí nebo mi píší klientky, které jsou na konci svých sil. Je to ten typ žen, o kterých se říká, že by se pro druhé rozkrájely. Ochotné, vstřícné, obětavé. Pomáhají rodině, širokému okolí a svoje potřeby neřeší. Ale uvnitř cítí, že to není dobře. Zažívají pocit hořkosti, kdykoli si uvědomí, že pro sebe zase nestihnou nic udělat. Přesto nedokážou tento stav změnit. Pomalu, krok za krokem se blíží k bodu, v němž se zhroutí nebo začnou nesnášet své okolí.
V rámci terapie hledáme důvody, proč tomu tak je. A jako u mnoha dalších věcí je nacházíme často v dětství. Zároveň se klientky snažím přivést k poznání, že pokud se nenaučí říkat NE, pokud si nestanoví jasné hranice a nebudou je dodržovat, jejich situace se těžko zlepší. Bachovy kapky vám to velmi ulehčit. Tuhle zkušenost udělala řada mých klientek. Například klientka Věra po absolvování Bachovy terapie napsala: Získala jsem více odvahy říci ,,ne", celkově jsem se zklidnila.

2. Trpím panickou úzkostí

"Svírám mne děsivá úzkost, buší mi srdce, mám průjem." "Nemohu jíst na veřejnosti." "Nevlezu do MHD." "Mám děsivý strach, že se udusím." "Sama nevyjdu z domu, bojím se, že bych omdlela." "Nemohu sama nakupovat." "Mám pocit, že v ten moment umřu."
Je vám něco z toho povědomé? Vůbec nemusíte mít pocit, že byste nebyly normální. Mezi ženami jsou stavy panické úzkosti běžné. A výše uvedené citáty jsou jen malým výběrem toho, co všechno už jsem od klientek slyšela. Co je ale zarážející, jsou reakce, které si často musely vyslechnout od svého okolí. "Děláš si srandu? Už nevíš, co by sis vymyslela!" "Podívej se, lidi jsou na tom hůř. Proč se tomu nepostavíš!" "Nechápu to! Ty musíš mít vždycky něco speciálního!" "To je teda nesmysl! Začni něco dělat a roupy tě přejdou!"
Kdo to sám nezažil, těžko pochopí, co se v člověku odehrává. Sama jsem v minulosti měla dvě ataky, takže dobře vím, o čem mluvím. Panická úzkost je často spojena s dalšími věcmi jako jsou otravné myšlenky, únava či negativismus. Také u všech těchto projevů se Bachovky ukazují jako výborný pomocník.
Klientka Nicole k tomu napsala: "Už téměř měsíc užívám Bachovy kapky na panickou poruchu a moc mi pomohly. Je mi o hodně líp. Záchvaty už po 14 dnech vymizely a každý den se blížím k tomu, abych se cítila jako dřív."

3. Mám děsivý strach o blízké

Jsme matky, máme strach o děti. Jsme dcery a máme strach o stárnoucí rodiče. A jako partnerky pochopitelně máme také strach o své muže. Ale někdy tento strach překročí určitou hranici a stává se z něj neustálá hrůza. Ta je často doprovázena neodbytnými myšlenkami na to, co všechno by se našim blízkým mohlo stát. Někdy mají tyto stavy původ v nějakém konkrétním zážitku v minulosti, jindy souvisejí s celkovým úzkostným nastavením osobnosti. Vždycky se ale na tom dá pracovat.
Musím říci, že se cítím mnohem lépe, jsem daleko vyrovnanější, nestresuji se zbytečnostmi a celkově jsem se dost zklidnila hlavně, co se týče obavy o dceru. Martina

4. Jsem žárlivá a neustále na něj tlačím

Ženy často přichází s různými tématy z partnerského života a jedno z nich bývá i nezdravá žárlivost. Často ve spojení s majetnickým chování, tlakem na partnera a nízkou sebedůvěrou. V pozadí může být i špatná zkušenost z minulosti, s kterou se nedokážeme vypořádat. I tady může Bachova květová terapie sehrát roli při získávání celkově svobodnějšího a sebevědomějšího postoje.
A u mě také pokrok, už nemám ty několikadenní urážlivé stavy kvůli ničemu, občas se nafouknu, ale během chvilky je to pryč. A hlavně o tohle mi šlo, díky tomu se cítím teď mnohem lépe, nemám už ani výkyvy nálad, jaké jsem mívala, se žárlivostí se to také srovnalo, žárlím na partnera stále, ale už je to taková ta zdravá žárlivost :) Když jsem mívala ty svoje stavy, tak  jsem se chtěla skoro hned s partnerem rozcházet a přemýšlela jsem nad tím, zda to má vůbec smysl ve vztahu pokračovat, i když jsem k rozchodu neměla žádný důvod. A teď jsem úplně v pohodě, mám skvělého chlapa, se kterým si dokážu představit, že bych s ním časem založila i rodinu. Jen díky svým poblázněným emocím jsem to předtím neviděla, ale díky Vám to vidím už vše jinak :) Partner si také změny všiml ( že beru esence neví ) a už mi skoro vůbec neříká, že jsem bručoun :) Lucie

5. Startuju na první dobrou, křičím na děti, i partner už si toho všiml

Mateřství není procházka růžovým sadem. Naše roztomilé  a hodné miminko (ano, ani to nemusí být ta vaše realita, mnoho jich probrečí prvním několik měsíců života) se časem změní ve vzteklé batole, náročného předškoláka nebo puberťáka na zabití. Jak udržet nervy na uzdě a nestát se tou mámou, na kterou klienti u mne pak vzpomínají jako na tu, která jen neustále křičela nebo je bila? Bachovy esence i v tomto případě mohou výrazně pomoci, ať už v sobě máte určitou výbušnost od narození, nebo ji ve vás probudilo až mateřství.
Co jsem začala esenci užívat, nezvedla hlas na syna a vše s ním řeším s klidem a domluvou :-) To jsem si vždy tak moc přála. Syn je teď mohu říci opravdu šťastný, když nejsem stále taková ta vynervovaná máma, co křičí a ze všeho šílí. Některým situacím se ještě úplně vyhnout neumím a to asi ani nejde, ale třeba vylítnu, ale hned si to uvědomím, že takhle ne a víceméně mě to hned přejde a zkusím najednou tu danou věc řešit jinak a s klidem. Michaela

6. Nechám se ovlivnit okolím, bojím se, co řekne máma, manžel, lidi v práci…

Mnoho lidí se nechá v životě brzdit tím, co by si o jejich rozhodnutí  a jejich životě mohl někdo myslet. Často na nás mají takový vliv rodiče, někdy jsou to ale zcela cizí lidé. Mé klientky si stěžují na problémy třeba tohoto rázu: "Trápí mne, co si o mě myslí sousedi, když dítě doma řve." "Mám strach se odstěhovat, co by na to řekla máma." A tak podobně.
Jejich život se řídí tím, co si myslí ostatní, často žijí jejich život a k tomu svému nemají odvahu. A právě sebrat odvahu a získat víc sebevědomí jsou věci, kterých se během terapie snažíme dosáhnout.
Po první využívané lahvičce jsem viděla velký posun a úlevu od negativních myšlenek týkajících se toho, co si o mě kdo myslí apod. Musím říct, že i míra sebevědomí se zvětšila. Eliška

7. Moje sebedůvěra? Nízká nebo neexistuje

Mezi ženami je tohle nesmírně častý jev. Kde má své kořeny? Nejčastěji v dětství. Často slýchávám věty jako: "Dnes, když se k něčemu chystám, cítím, jako by za mnou stála máma a říkala: tohle nezvládneš, na to nemáš!" Nebo "Mám pocit, že se mi můj táta směje a říká, že na to nemám."
Nedostatek sebedůvěry nám brání posunout se v životě tam, kam potřebujeme. U klientek pak vidím  obrovské posuny, jakmile se jim podaří získat větší sebevědomí.
Cítím v sobě větší sebevědomí, klid, nadhled a vím, že esence  mi pomohou vyřešit zasunuté emoce a vzorce chování, které už nepotřebuji a které mi bráni prožívat život naplno s radostí a bez neustálých obav a strachů. Martina H.


Jak vidíte, Bachovy esence jsou dobrým pomocníkem překonávání řady překážek. O tom, že pomáhají řešit i spoustu dalších věcí, se můžete přesvědčit na stránce Reference. Pokud chcete se svým životem začít něco dělat, napište mi.

Chcete emailovou sérii Seznámení s Bachovými esencemi ? Tady se můžete přihlásit.

Žádné komentáře:

Okomentovat