úterý 17. ledna 2017

Bachovky mi proměnily svět

Před Vánoci mi paní Hanka poslala tento email:

Dobrý den,
ráda bych pro získání psychické pohody využila Bachovy esence.
Jsem na mateřské (mám dceru skoro tříletou  dceru a mladší dceru aktuálně pětiměsíční). Protože mladší po narození hodně trpěla na koliky, průjmy, málo spinkala, hodně baštila - k tomu starší si logicky vyžadovala pozornost, kterou jsem musela téměř pořád věnovat mladší, tak jsem se dostala do stresu, pociťuji neustálé napětí, cítím, že jsem hodně unavená, stažená, tuhne mi šíje, to tuhnutí přechází do migrény, mám zaťaté čelisti.
 Vědomě se to snažím povolovat, chodím jednou týdně na jógu, ale v každodenním presu stresu se přistihuji, že už jsem zase zatuhlá. K tomu jsem samozřejmě přecitlivělá, na vše týkající se dětí reaguji přehnaně, dost mě vše rozpláče, na starší se často utrhuji, zejména když mladší pláče, protože mám zkrátka nervy na pochodu. To mě pak samozřejmě moc mrzí, omlouvám se jí a mazlím jí, snažím se aby i děti si k sobě našli cestu, poslední dobou je to lepší, malé přestávají koliky, více spí, více se věnuji starší a ta to vnímá, tak je zas trochu klidnější. "Sesazení z trůnu" totiž jeden čas odnesla tím, že dělala hodně neplechy, naschválnosti, vztekala se, vše chce teď dělat se mnou... vnímám, že je to vše mnou, že jen potřebuje vědět, že jsem tady pro ní a přijmout naše nové rodinné uspořádání.



 Zvažuji, zda právě by byly Bachovky vhodné i pro ní, nebo vše vlastně pramení ode mě, z mého psychického rozpoložení. Zároveň dcerka nastupuje v lednu do školky, trošku se obávám, jak to obě zvládneme, než se malá narodila byly jsme velké kamarádky a hodně pořád spolu, teď jsme taky kamarádky, ale pozornost už se ředí mezi dvě dětičky.... do toho ta školka. Pro doplnění, mám manžela, báječně se o nás stará, vaří, uklízí, všímá si starší aby nebyla odstrkovaná, v tomto ohledu si nemůžu na nic stěžovat.
Jen vnímám, že bych se potřebovala trochu zklidnit, podnikám i hodně věcí, nějak nevydržím na jednom místě, pořád s dětmi  někam vyrážím, do herny, na sraz s kamarádkami, na procházku, na nákupy...jsem jakoby roztěkaná, přitom se všechny mé myšlenky vlastně pořád točí jen kolem dětí, někdy se přistihuji, že už neumím ani vymyslet jednoduché řešení nebo mi nedochází základní věcí, jako když mám zacyklený mozek, který pořád dokola řeší jen ty stejné problémy a situace.
Děkuji Vám předem za přečtení, za zvážení, zda je terapie vhodná pro mě nebo i pro dcerku, prosím také o info, zda je vhodné esence užívat při kojení, prosím také o případné doplňující otázky z Vaší strany, já psala, jak mi slova přišla pod ruku, možná jsem něco vynechala...
Děkuji a těším se na odpověď, Hanka

Po měsíci jsem paní Hance poslala email, kde jsem se ptala, jak se věci změnily.

Dobré ráno,
a chcete stručnější verzi nebo rozvláčnou? :) Kde bych začala... Nejdřív Vám musím moc poděkovat! Já k Bachovkám měla důvěru od počátku, ale to jak nám pomohly, jak mi proměnily úplně svět, to koukám pořád jako blázen :) Já si na začátku říkala, jak asi zafungují a co Vám jako za ty čtyři týdny asi napíšu? Ale to co se děje, to si prostě vždycky říkám, že Vám to napíšu a budu jako chtít vědět, jestli je to normální a univerzální na všechny, jestli už jste se s tím u někoho setkala, jestli je to prostě obvyklé... Já si to trochu sumírovala do mobilu do poznámek, aby mi pak nic neuniklo z těch postřehů... tak nejdřív obecně, že jsme prostě s dcerkou v pohodě, úplně v klidu nastoupila do školky, adaptace trvala týden, teď už je tam každý den i přes vycházku a obídek a paní učitelky si jí nemůžou vynachválit... že je úplně zadaptovaná :D a že je veselá, že je pokouší a směje se a piští a hraje si... i doma, ona si krásně umí hrát najednou, zpívá si, pořád chodí za malou ségrou, mazlí ji, říká jí jak ji má ráda... i nám, pořád nás mazlí a jak nás má ráda. Často říká, jak jsem hodná a že se jí něco líbí a že má z něčeho radost a někdy je uplně překvapená, co jí teď když nemám nervy všechno dovolím a umožním a ukážu a říká, jak jsem moc moc hodná!

No a mně se prostě úplně proměnilo myšlení. Bachovky kombinuju s četbou webů jako je nevýchova, pronáladu, od nového roku terapie domova nebo zijememinimalismem... S dcerkou děláme všechno společně, už jí neodstrkuju, neokřikuju, vaříme spolu, chystáme čaj, uklízíme, hrajeme si, chodíme ven... Ještě ty poznámky z mobilu, co mi přišly zajímavý!
"Opravdu to zafungovalo. Vidím se jinak v zrcadle! Vnímám se jinak, mám chuť žít jinak, čtu jiné věci, učím se, že věci můžou jít hladce, Na mysl mi často přicházejí jiné myšlenky, vylézají staré vzpomínky. Jsem jakoby jiná a cítím se jinak, někdo si všimne, někdo to nevnímá. Já se tak vnímám. Malá se nevzteká, já nevyjíždím, ona taky ne. Školka úplně bez problémů. Adaptace uplně bez problémů. Diví se co jí dovolím, že nevyjíždím. Vše je jinak, Neprchám z domu, naopak se ráda vracím a neplánuju si tolik věcí, chci být doma. S dětmi, s manželem, nestresuji. Samo že někdy vyjedu, ale dcerka se tomu hned diví, hned se omlouvám, zastavím to. Taky jsme si slíbily, že už ne bum bum bum a dodržujeme to. Čtu jiné weby. Objednala jsem si ametystový narámek. Malé jantarové korálky. Věřím jakoby něčemu jinému. Chci určitě pokračovat. Volně se mi dýchá, zřídkakdy cítím to vnitřní napětí... když ano, hned si jdu dát."

Jinak chci s Bachovkami určitě pokračovat. Já si za čas objednám další, pro dcerku na nich asi netrvám, vnímám hodně jak ona se prostě chová prostě podle toho jak já... stačí když někdy zvýším hlas, zatváří se nejprve překvapeně, protože už se to tak často nestává a pak se začne taky rozjíždět... prostě když uhlídám emoce já, tak ona taky.

Jinak Vás všude chválím a doporučuju! … jsem úplně nadšená a přála bych všem to zažít :)

Tak snad nevadí ta rozvláčnější verze!!!

Děkuji Vám moc a moc!!!


Hanka

Žádné komentáře:

Okomentovat